Interview met Geeske Koning-Bax

Na 12 jaar bij een Amerikaanse investeringsbank te hebben gewerkt, lonkte voor Geeske Koning-Bax een prachtige uitdaging bij gemeente Breda. “Het leren, ontmoeten en ontdekken is volop aanwezig in mijn werk als klantmanager Bbz …   en wat geniet ik ervan!”

Nieuwe uitdaging

Geeske König- Bax werkt nu sinds 2 jaar bij gemeente Breda. Na een dynamische studententijd, van internationale bedrijfskunde naar Spaanse hotelschool en van interculturele communicatie naar Zuid- Afrikaanse geletterdheid, begon haar carrière bij een Amerikaanse investeringsbank. “Wat heb ik daar veel geleerd en ontdekt, maar toen de kans bij gemeente Breda op mijn pad kwam hoefde ik daar niet lang over na te denken. Het was tijd voor een nieuwe, sociale en maatschappelijkere uitdaging!, vertelt Geeske.

Leergierige spons

Als klantmanager Bbz ondersteunt de enthousiaste Geeske nu zowel startende als gevestigde ondernemers die een aanvraag indienen voor financiële ondersteuning. De aanvragen zijn divers en variëren van een uitkering levensonderhoud tot een krediet om schulden te saneren. Naast enthousiast is Geeske ook leergierigheid, een tikkeltje nieuwsgierig en soms, zoals ze zelf zegt, wat eigenwijs. In haar nieuwe omgeving komen al deze eigenschappen goed van pas en leert ze volop van haar nieuwe collega’s, klanten, situaties, wetgeving en systemen.

Geeske vertelt dat ze binnen de Bbz vaak met gelijkgestemden aan tafel zit als het gaat om enthousiasme, kansen en oplossingen. “Maar ook op gebied van eigenwijsheid en dat maakt het soms lastig!”, aldus Geeske. Naast haar hoofdtaken als klantmanager, geniet Geeske ook van haar nevenactiviteiten in het Onboardingproject en het Waarborgfonds. “Ik ben een spons en in deze nieuwe omgeving moet ik er voor waken de aandacht goed bij mijn hoofdtaken te houden”.

 Gripvol denkt mee

Aan de start van haar nieuwe carrière kwam Geeske al snel Arjen en Rutger tegen. “ Gripvol ondersteunt onze afdeling met de adviestool en Arjen en Rutger denken mee bij specifieke vraagstukken, zo is op verzoek van Geeske de branche voor hedendaagse content- creators uitgewerkt in de adviestool.” Geeske ervaart de samenwerking als heel prettig. “Ze zijn toegankelijk, professioneel, duidelijk, bereikbaar en open voor mijn leergierigheid en eigenwijsheid”. Geeske sluit lachend af: “Én…  door hen kwam ik tijdens de Klantendag op de heilige grond van onze voetbalhelden…  elk voordeel heb zijn voordeel!”.

Ethische hackers testen veiligheid adviestool

Regelmatig worden we opgeschrikt door grote datalekken waarbij gevoelige gegevens beschikbaar waren voor derden. Voor bedrijven als Gripvol kan een dergelijk incident grote gevolgen hebben. Net als jij willen wij er zeker van zijn dat de informatie in de adviestool goed is beveiligd!

Wij zijn ons bewust van de risico’s en nemen informatiebeveiliging dan ook uiterst serieus. Dit komt onder meer tot uiting in ons certificaat ISO 27001 (norm informatiebeveiliging).

Eén van de maatregelen die we nemen is het laten uitvoeren van een Pentest. Elk half jaar schakelen wij securityspecialisten en ethische hackers in ter ondersteuning van ons eigen ontwikkelteam met als doel het verbeteren van de beveiliging van de adviestool. Samen met hen wordt een plan gemaakt om periodiek onderdelen van de Gripvol adviestool te testen.

Welkom nieuwe organisaties

We lichten gemeente Goeree Overflakkee er even uit. Zij zijn aangesloten op de e-Dienst Aanvragen Bbz van Centric. De Gripvol adviestool maakt onderdeel uit van dit digitale aanvraagproces voor het Bbz en in december was het onze beurt om de kick-off verzorgen. Wat zijn de voordelen? Lees hier meer over de oplossing!

Voor de komende maanden staan er ook weer kick-off’s gepland bij grote en kleine gemeenten. De adviestool is mede ontwikkeld vanuit de gedachte van kennis delen en dit krijgt door een toename van organisaties steeds meer vorm. Mooi om te zien!

De organisaties willen met de adviestool de dienstverlening aan ondernemers nog verder optimaliseren én tegelijkertijd meer zelf doen. Spreekt jouw gemeente dit ook aan? Vraag een demo aan via 085 – 00 44 304 of support@gripvol.nl.

Route definitieve vaststelling live!

Het ontwikkelproces van een nieuwe route blijkt telkens weer een uitdaging en dat gold zeker ook voor die van de definitieve vaststelling. Maar het is klaar! En we zijn trots jullie de nieuwe feature aan te kunnen bieden!

De eerste organisaties zijn inmiddels aangesloten! Samen op naar een optimale dienstverlening voor de ondernemers én een efficiënte uitvoering van het Bbz!

Demonstratie rekentool
Gripvol verzorgt voor geïnteresseerden demonstraties van de rekentool ‘Definitieve vaststelling’ (online of op locatie). Wil je hier meer over weten? Laat het ons gerust weten of plan direct een demonstratie in via:

Ik wil een demo van de rekentool definitieve vaststelling

Meer informatie
Bekijk hier het leaflet over de definitieve vastelling

Of neem contact op met:
Rutger Zijlstra: Rutger@gripvol.nl  06 – 20 27 43 17
Arjen Veurink:  Arjen@gripvol.nl    06 – 42 15 48 23

Ondersteuning bij gebruik tool

Afgelopen jaar hebben we meerdere gemeenten ondersteund in het gebruik van de adviestool.

In september hebben we incompany trainingen verzorgd en hebben cursisten via Wyzer kennis gemaakt met de adviestool. Voor de gemeente Rotterdam en Bureau Zelfstandigen Fryslân hebben we met veel plezier trainingsdagen verzorgd. De combinatie van theorie en echte casuïstiek zorgde voor leerzame dagen waarin iedereen van elkaar leerde.

Ook via Wyzer hebben cursisten kennis gemaakt met de adviestool. Gripvol ontwikkelde in samenwerking met het landelijke trainingsbureau Wyzer een basistraining levensvatbaarheidsonderzoek voor het Bbz. En natuurlijk maakt onze adviestool onderdeel uit van de opleiding.

We kijken terug op een geslaagde trainingsmaand!

In maart 2024 staan er weer nieuwe trainingen gepland. Heb je nou ook interesse in een training? Of liever coaching on the job door een ervaren bedrijfsadviseur? Vraag ons gerust naar eerdere ervaringen en mogelijkheden.

Bekijk hier het trainingsaanbod en meld je aan. We staan je natuurlijk ook graag te woord, dus bel of mail gerust! We vertellen je alles over onze extra trainingsmogelijkheden.

 

Klankbordsessie: sparren om te verbeteren

Wat was het doel van de klankbordsessie? Het nog gebruiksvriendelijker maken van de Gripvol Adviestool! Samen met vertegenwoordigers van vier organisaties hebben we ons gericht op concrete verbetervoorstellen.

Voorafgaand aan de sessie zijn doelstellingen en werkwijze gedeeld met de gebruikers en is alvast een inkijkje gegeven in de nieuwe release van de tool die in januari live gaat. De afgelopen weken is namelijk al hard gewerkt aan aangedragen verbeteringen door gebruikers. De automatische tekstgenerator is wat ons betreft veelbelovend!

Tijdens de sessie hebben we samen met de gebruikers de nieuwe release  van de adviestool uitgebreid doorlopen en de wensen en verbetersuggesties genoteerd. We zijn blij met de feedback en gaan nu met onze ontwikkelaar om tafel om te kijken wat haalbaar is.